Kundservice

LEVERANSTID

Vi skickar dina varor från vårt lager inom 1-3 helgfria vardagar om varan finns i lager. Om det visar sig att en eller flera av dina varor är slut i lager, kommer vi i första hand delleverera de varor vi kan. Vid denna leverans kommer du även få information om de varor vi ej kunnat leverera, exempelvis kan din vara ha utgått eller ersatts, samt information om beräknad leveranstid för de resterande varorna.
Om du inte accepterar att din vara ersatts, eller den beräknade leveranstiden, kan du naturligtvis tacka nej till de varor som i första hand inte har levererats.
Vid eventuell försening av leverans, har du rätt att kostnadsfritt häva hela ditt köp. Kontakta kundtjänst om du vill häva ditt köp eller om du inte vill ha de varor vi ej levererat.

I nuläget skickar vi paketen med PostNord och DHL. I samband med att posten eller DHL hämtar ditt paket på vårt lager skickas ett E-mail eller sms till dig.
Detta E-mail eller sms innehåller ett leveransnummer som gör att du själv kan följa var ditt paket befinner sig, och när det beräknas ankomma hos ett utlämningsställe nära dig.
I samband med att Posten eller DHL levererar dina varor får du ett sms eller en avi från Postens eller DHL:s utlämningsställe, med information om var dina varor finns att hämta. Om vi kan skicka din beställning som ett varubrev med PostNord kommer vi ändra fraktsättet utan någon ändrad kostnad för dig som kund. Du får då din beställning hem till brevlådan istället för till PostNords eller DHL:s ombud.

FRAKTAVGIFT En fraktavgift på 49kr för leverans med DHL, 79 kr för leverans med PostNord tillkommer med din beställning, fraktfritt vid köp över 799 kr.
Vi erbjuder även hemleverans mot en kostnad av 249kr. Vid leverans utav hundmat tillkommer en fraktavgift på 299 kr.

LEVERANSINFORMATION För att du ska få bästa möjliga information efter att dina varor lämnat vårt lager bör du ha tillgång till E-mail och SMS-nummer.
Om du önskar leverans till ett specifikt utlämningsställe lämna en kommentar i beställningen.

EJ UTLÖSTA PAKET

Om du inte kan hämta ditt paket efter det lämnat vårt lager debiterar vi dig 150 kr, som kompensation för frakten fram och tillbaka.

BETALA BETALNINGSSÄTT Betala kan du göra genom Klarna, med kort, genom förskottsbetalning, mot faktura eller mot postförskott.
Vill du betala mot postförskott ber vi dig kontakta kundtjänst.

KLARNA
Klarna erbjuder betalningsalternativen betala direkt, betala senare eller delbetalning. Frågor angående betalning genom Klarna gör du genom att kontakta Klarna.se.

KORT
Vi accepterar VISA och Mastercard. Vid betalning med kort dras beloppet direkt när du lägger din order.

FAKTURA
Vid betalning mot faktura betalar du en faktureringsavgift på 49 kr. Fakturan skickas separat per post och skall betalas inom 15 dagar. Om du inte tidigare har köpt från oss sker en kreditprövning när du lägger din
order.
I vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas, om så sker får du en kopia av upplysningen via brev.
Skulle kreditprövningen avslås kontaktar vi dig och du kan då välja något av våra andra betalningssätt.
Betalar du inte din faktura i tid skickar vi en betalningspåminnelse. Vid första påminnelsen utgår en avgift på 60 kr. Efter den andra påminnelsen lämnar vi din faktura till inkasso. Då tillkommer ytterligare avgifter.
Notera att du vid betalning mot faktura måste ange ett giltigt OCR-nummer, annars kan vi i vissa fall inte registrera din inbetalning. Detta innebär att du trots inbetalning kan få en betalningspåminnelse.

FÖRSKOTTSBETALNING

Ser du helst att vi inte gör något kreditkontroll när du gör ditt köp, kan du välja att betala med förskott. Kontakta kundtjänst för mer information.

POSTFÖRSKOTT
Vi gör heller ingen kreditkontroll om du väljer att betala mot postförskott. Vill du betala mot postförskott tillkommer en avgift på 50 kr. Vänligen kontakta kundtjänst för att betala mot postförskott.

VIKTIGT
GARANTI

Våra varor har ett års garanti om inget annat anges. Garantin gäller om en vara trots normal användning går sönder. Faktura eller kvitto från butik gäller som garantisedel. Konsumentköplagen gäller, vilket innebär att du har rätt att reklamera en vara inom 3 år under förutsättning att varan var felaktig vid köptillfället.

REKLAMATION
Om någon vara är felaktig eller felexpedierad och du önskar reklamera den ska du snarast kontakta kundtjänst.

ÅNGERRÄTT
Du har 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit dina varor.

BYTE
Vid byte skickar du varan till oss på din egen bekostnad. Plomberade varor där förpackningen brutits får inte bytas.

RETUR AV VAROR

Vi tillämpar de regler som gäller enligt distanshandelslagen, vilket innebär att du har 14 dagars ångerrätt från den dag du mottagit varan. Uppge namn, adress, ordernummer och anledning till retur tillsammans med
varan. Använd företrädesvis samma transportör som varan kom med. Vid garanti, ångerrätt och byte står du för transportkostnader och transportrisken.

Vid reklamation står vi för transportkostnader och transportrisken. Vid retur vill vi att varan kommer tillbaka i oförändrat skick samt i originalförpackning. Förpackningen är särskilt framtagen för produkten och måste vara med för att vi ska kunna sälja varan igen. Skada inte förpackningen med tejp eller text. Efter det att du fått din retur godkänd och redan betalt varan, sker en återbetalning till det konto/kort du använt vid betalning inom 30 dagar. Skicka inte dina returer mot postförskott, då vi inte löser ut dessa.

TVIST
Eventuell tvist ska lösas av Allmänna reklamationsnämden (ARN) i Sverige.
https://www.arn.se
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm